Kategorikunnskap - PLANTEBASERT

MARKED DV

KJØTTERSTATNING

  • Kjøtterstatning har hatt en jevn positiv vekst:
    - Fersk kjøttdeig vokser raskere ettersom  produktet når ut til en bredere  målgruppe
    - Plassering i kjøl vil gjøre at man når ut til kundestrømmene og trekker flere forbrukere til kategorien (kan potensielt booste salg av dypfryst kjøtterstatning)
  • Kjøtterstatning har positiv inntjening til butikk i forhold til  kjøtt
  • Kjøtt hadde en reduksjon på 4,1%/600T første halvår 2019 i DV*.
  • Klarer man å ta 5 % av det ferske kjøttdeig/farse, burger og karbonademarkedet (slik man har gjort i DK)  tilsvarer dette rundt 167MNOK**

*Undersøkelsen er gjennomført av Kantar Media på oppdrag fra Grønt Punkt Norge i perioden 25. januar til 7. februar 2019. 1252 respondenter landsrepresentativt

**Hentet Fra Nielsen Trend Rapport 2019